SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A COPILULUI CU DIZABILITĂȚI
(SECCD)
LOCAȚIE: sediul DGASPC Argeș - mun. Pitești, str. Calea Drăgașani nr. 8, parter, camera nr. 16.
PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL (pentru depunerea actelor / documentelor , furnizare formulare-tipizate, furnizare informații necesare întocmirii dosarului de încadrare într-un grad de handicap pentru copilul cu dizabilități) :
- Luni – Joi: între orele 8.30 - 14.00;
- Vineri: între orele 8.30 - 11.00
SOLICITAREA DE INFORMAȚI ȘI TRANSMITERE CORESPONDENȚĂ se pot realiza:
Telefonic, la numărul: 0248 / 211.406 (SECCD),
Electronic, la adresa de e-mail : sec_copii_ag@protectiacopilului.cjarges.ro ,
Poștal (recomandată) : DGASPC Argeș-SECCD, mun.Pitești,str. Calea Drăgășani nr.8,parter, cam.16, Cod Poștal 110347, jud.Argeș.
IMPORTANT!
Cererea de încadrare a copilului cu dizabilități într-un grad de handicap și/ sau acces la servicii de abilitare-reabilitare se soluționează în termen de maximum 60 de zile de la data înregistrării acesteia;
Formularele (tip) , precum și alte informații cu caracter general privind actele necesare întocmirii dosarului, sunt disponibile pe noul portal al DGASPC Argeș la următoarele adrese :
https://www.cjarges.ro/en/web/dgaspc-arges/formulare-copii/adulti-cu-dizabilitati
Întâlnirea dintre copil-părinte si echipa multidisciplinară a serviciului vor avea loc la o dată și oră prestabilită cu managerul de caz ;
În situația în care se schimbă domiciliul copilului cu handicap în alt județ, părinții /reprezentantul legal sunt obligați să anunțe SPAS-ul de la domiciliul actual (primăria de domiciliu);
Orice modificare cu privire la gradul de handicap, domiciliul sau reședința, starea materială, precum și alte situații de natură să modifice acordarea drepturilor prevăzute de lege, se aduce la cunoștința DGASPC Argeș (respectiv managerului de caz), în termen de 48 de ore de la luarea la cunoștință de către părinții / reprezentantul legal (ex.- agravarea stării de sănătate a copilului cu handicap / eliberarea cărții de identitate etc.);
În caz de nerespectare a recomandărilor din planul de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilități (anexă la certificatul de handicap) de către părinți/reprezentantul legal, se poate propune reducerea perioadei de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap / sesizarea serviciilor de specialitate pentru suspiciunea de neglijență a copilului /încălcarea „obligației de a face". În conformitate cu prevederile art.50, alin (2) din Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului (cu modificările și completările ulterioare, republicată), părintele sau reprezentantul legal are obligația de a respecta și/sau urma serviciile prevăzute în planul de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilități.
ACTELE NECESARE încadrării / reîncadrării copilului într-un grad de handicap:
- Cerere (tipizat) pentru evaluarea complexă și încadrarea copilului în grad de handicap/acces la serviciile de abilitare-reabilitare (mențiune: ambii părinți trebuie să-și exprime acordul /dezacordul privind evaluarea copilului în vederea încadrării într-un grad de handicap, lucru valabil și în cazul părinților divorțați care exercită în comun drepturile și obligațiile părintești asupra copilului ; în cazul dezacordului unui părinte / imposibilitatea exprimării opțiunii se va avea în vedere interesul superior al copilului);
- Certificat naștere copil și cartea de identitate (unde este cazul);
- Acte de identitate părinți / reprezentant legal ;
- Sentința de divorț sau actul prin care s-a dispus încredințarea minorului /exercitarea drepturilor și obligațiilor părintești / tutela / plasamentul etc. (după caz);
- Adeverințe de salariat / cupoane de pensie ale părinților sau reprezentantului legal/ adeverințe de la administrația financiara (pt.cei care nu realizeaza venituri / realizeaza venituri din activ.independente), cupoane alocații de stat / alte prestații sociale în plată, etc. (în funcție de situație);
- Anchetă socială (tipizat) - eliberată de catre Primăria de domiciliu + Anexa cu Factorii de mediu ;
- Fișa medicală sintetică (tipizat) - eliberată de către medicul de familie al copilului;
- Fișa psihopedagogică (tipizat) - act eliberat de unitatea educațională unde este înscris copilul (grădiniță, școală, liceu etc);
- Fișă psihologică (tipizat) – eliberată de către psihologul cu atestat în psihologie clinică, din sectorul public sau privat, în condițiile legii (este obligatorie la prima încadrare în grad de handicap, iar ulterior, în funcție de dizabilitatea copilului);
- Certificat medical (tip A5) - eliberat de medicii de specialitate din unitățile abilitate de DSP să elibereze aceste certificate (acesta trebuie să conțină diagnosticul complet, codul de boală prevăzut de CIM -10 și termenul de valabilitate stabilit de medicul emitent); - se pot emite mai multe certificate medicale tip A5, în cazul unui diagnostic multiplu, dacă medicii de specialitate lucrează în unități sanitare diferite;
- Documente medicale adiționale CM tip A5 / Alte acte medicale justificative: scrisori medicale, bilete de externare, rezultatele investigațiilor efectuate (ex. analize medicale, radiografii, spirogramă,testări alergeni,EKG,ecografie,audiogramă etc.- în funcție de afecțiunile handicapante) - acte datate/înregistrate, parafate și semnate;
- Certificatul de încadrare într-un grad de handicap în vigoare/expirat - la reevaluare;
- Certificatul de orientare scolara și profesională în vigoare (OSP), atunci când e cazul;
- Declarații (tipizat) de acord ale părinților/reprezentantului legal al copilului cu privire la procesarea datelor cu caracter personal (ambii părinți vor completa individual);
!!! În funcție de particularitățile cazului, specialiștii SECCD pot solicita și alte documente (ex. - consult suplimentar)
REPREZENTARE GRAFICĂ PRIVIND PROCEDURA DE ÎNCADRARE A COPILULUI ÎNTR-UN GRAD DE HANDICAP