Servicii de invatamant

Reţeaua de unităţi de învăţământ public din Comuna Lereşti este alcătuită din 3 grădiniţe, 2 şcoli cu clasele I-VIII, 1 şcoală clasele I-IV:

• Şcoala gimnaziala Voineşti
• Şcoala gimnazială nr.1 Lereşti
• Şcoala primară Pojorâta;
• Grădiniţa Voineşti
• Grădiniţa Lereşti
• Gradiniţa Pojorâta

Actul educaţional este susţinut de o reţea relativ bună care poate asigura şcolarizarea la nivel gimnazial.

Evidenţa elevilor pentru anul şcolar 2012-2013

Şcoala Primară Pojorâta

Clasa

Numar elevi

Din care romi

Obs.

Cls.I

9

9

Simultan

Cls.II

7

7

Cls.III

3

3

Simultan

Cls.IV

11

11


Şcoala Gimnazială Voineşti

Clasa

Numar elevi

Din care romi

Cls.I

16

-

Cls.II

12

-

Cls.III

10

-

Cls.IV

12

-

Cls.V

14

-

Cls.VI

16

-

Cls.VII

19

-

Cls.VIII

9

2


Şcoala Gimnazială nr.1 Lereşti

Clasa

Numar elevi

Din care romi

Cls.I

14

1

Cls.II

14

-

Cls.III

12

-

Cls.IV

12

-

Cls.V

25

10

Cls.VI

31

13

Cls.VII

32

11

Cls.VIII

16

9


În anii şcolari 2010-2011,2011-2012, 30 de elevi rromi din Comuna Lereşti au beneficiat de programul de tip "şcoală după şcoală", activitate implementată în cadrul proiectului "Educţtia, sansa noastră pentru un viitor mai bun" implementat în parteneriat de catre: Beneficiar Municipiul Câmpulung, Partener 1 Comuna Lereşti, Partener 2 Comuna Bughea de Jos, Partener 3 Comuna Dragoslavele, Partener 4 Casa Corpului Didactic Argeş, Partener 5 Agenţia Naţionala pentru Rromi, Partener 6 Asociaţia Pakiv Romania, proiect co-finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, sub sloganul "Investeşte în oameni", proiectul în valoare de 1.841.550 lei derulat în intervalul 1 aprilie 2010 - 31 martie 2012.

Obiectivul general al proiectului a constat în prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii prin promovarea parteneriatului şcoală - comunitate - părinţi, prin adoptarea unei strategii locale în domeniul prevenirii şi combaterii abandonului şcolar la nivel local, în vederea sprijinirii persoanelor din categoriile vulnerabile.

Proiectul si-a propus: 

- creşterea ponderii elevilor cu risc de abandon şcolar care beneficiază de educaţie şi pregătire suplimentară; 
- creşterea ponderii persoanelor reintegrate în educaţie; 
- creşterea ponderii persoanelor informate, din comunitate, privind fenomenul de părăsire a şcolii şi pericolul reprezentat de acest fenomen în perspectiva unei dezvoltări locale durabile şi implicarea acestora în corectarea fenomenului; 
- creşterea ponderii personalului format, implicat în dezvoltarea şi implementarea programelor destinate prevenirii şi combaterii abandonului şcolar. 

Proiectul a avut un rol important în creşterea nivelului de educaţie şi de pregătire, dobândire de aptitudini, competenţe, abilităţi, contribuind la dezvoltarea capitalului uman şi la creşterea competivităţii.