FORMULARE STARE CIVILA



  • Pentru casatoriile care nu se oficiaza la sediul Primariei Rucar, pentru pesoanele care doresc sa se casatoareasca in alta locatie, taxa este de 100 lei conform H.C.L. nr. 64/2021; 

  • Pentru casatoriile care se oficaza la sediul Primariei Comunei Rucar, nu se percepe nicio taxa.


Cerere pentru eliberarea duplicatelor dupa certificatele de naștere, casatorie si deces



Acte necesare pentru incheierea casatoriei

Acte necesare pentru incheierea casatoriei


Acte necesare pentru eliberarea certificatului de deces

 

1. Fotocopia actului de identitate al celui care declară decesul;

2. Certificatul medical constatator al decesului;

3. Actul de identitate al celui decedat;

4. Certificatul de naștere al celui decedat și cel de căsătorie dacă este cazul;

5. Livretul militar sau adeverința de recrutare ale celui decedat dacă este cazul.

 

Acte necesare transcrierii certificatelor sau extraselor de pe actele de nastere eliberate de autoritatile straine

 

1. Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de naștere eliberate de autoritățile străine:

Competentă: unul dintre părinți are sau a avut ultimul domiciliu în județul nostru.

In cazul copiilor a căror naștere s-a produs în străinătate și care au fost înregistrați la autoritățile străine competente, părinții cetățeni români, sunt obligați în termen de 6 luni de la data întoarcerii în țară, să ceară transcrierea certificatelor de naștere străine în actele de naștere românești, la ultimul domiciliu pe care l-au avut sau îl au în țară.

Actele necesare pe care trebuie să le cuprindă dosarul de transcriere, ce urmeaza a fi înaintat la instituția noastră, de către ofițerii de stare civilă:

  • cererea de transcriere adresată primarului localității în raza căreia își are domiciliul solicitantul(anexa 33 din Hotărârea nr. 64/2011 pentru aprobarea Metodologici cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor dn materie de stare civilă);

  • certificatul de naștere original supralegalizat sau, după caz, apostilat conform convenției de la Haga;

  • fotocopie (xerocopie) a acestuia;

  • traducerea în limba română a certificatului, autentificată de un notar public din România sau solicitată misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul respectiv;

  • fotocopia (xerocopia) actului de identitate al părintelui care solicită transcrierea,

  • fotocopia (xerocopia) certificatelor de stare civilă (naștere și căsătorie dacă este cazul);

  • declarație dată în fața ofițerului de stare civilă de părintele care solicită transcrierea din care să reiasă domiciliul minorului, la unul dintre aceștia, în cazul în care părinții au domicilii diferite.(anexa 34 din Hotărârea nr. 64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor Dn materie de stare civilă);

  • declarație conform căreia nu s-a mai solicitat transcrierea/înscrierea certificatului de naștere (anexa 35 din Hotărârea nr. 64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor On materie de stare civilă);

  • referat, întocmit de ofițerul de stare civilă, cu rezultatul verificării efectuate;

  • adresă de înaintare,întocmită de ofițerul de stare civilă, către instituția noastră;

 

2. Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de căsătorie eliberate de autoritățile străine: Competentă: unul dintre soți are sau a avut ultimul domiciliul în județul nostru.

Actele necesare pe care trebuie să le cuprindă dosarul de transcriere, ce urmeaza a fi înaintat la instituția noastră, de către ofițerii de stare civilă:

  • cererea de transcriere adresată primarului localității în raza căreia își are domiciliul solicitantul(anexa 33 din Hotărârea nr. 64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor On materie de stare civilă);

  • certificatul de căsătorie original supralegalizat sau, după caz, apostilat conform convenției de la Haga

  • fotocopie (xerocopie) a acestuia;

  • traducerea în limba română a certificatului, autentificată de un notar public din România sau solicitată misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul respectiv;

  • fotocopie (xerocopie) a cărții de identitate sau a buletinului, pentru cetățenii români cu domiciliul în județul nostru;

  • declarații notariale din partea ambilor soți, dacă sunt cetățeni români, sau numai a soțului cetățean român, cu privire la numele purtat după căsătorie, în situația în care în certificatul/extrasul procurat din străinătate nu se face referire la numele soților ducă căsătorie;

  • certificatele de naștere ale soților în fotocopii (xerocopii);

  • sentința de divorț, rămasă definitivă și irevocabilă (dacă este cazul):

  • dacă este din străinătate trebuie apostilată (dacă este cazul) + fotocopie (xerocopie) + traducerea în limba română legalizată de un notar public român sau apostilată în cazul legalizării de un notar public străin;

  • dacă este din România în original + fotocopie (xerocopie);

  • certificatul de deces al fostului soț, în cazul în care solicitantul a mai fost căsătorit (dacă este cazul);

  • declarație conform căreia nu s-a mai solicitat transcrierea/înscrierea certificatului de căsătorie (anexa 35 din Hotărârea nr. 64/2011 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor Dn materie de stare civilă);

  • timbru, fiscal ele frtgi;

  • referat, întocmit de ofițerul de stare civilă, cu rezultatul verificării efectuate;

  • adresă de înaintare,intocmită de ofițerul de stare civilă, către instituția noastră.

Depunerea dosarului de transcriere se poate face personal de către unul dintre soți sau de către o altă persoană împuternicită prin procură specială în acest sens.

Din procura specială trebuie să rezulte faptul că solicitantul este împuternicit de către unul din soți, să-l reprezinte la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor sau la primăria sau oficiul de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea căsătoriei in actele de stare civilă române și ridicarea certificatului românesc

Procura specială poate fi autentificată de oricare dintre următoarele autorități:                                                                                         

  • Notar public din România; 

  • Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din țara m care se afla părinții; 

  • Notar public străin, procura urmând a fi supralegalizată sau. după caz, apostilată conform Convenției de la Haga din 5 octombne 1961;

 

3. Transcrierea certificatelor sau extraselor de pe actele de deces eliberate de autoritățile străine:

Competentă: membrii familiei sau persoana îndreptățită care solicită transcrierea actului de deces, care au sau au avut ultimul domiciliu (înainte de plecarea definitivă din țară) în județul Argeș.

Actele necesare pe care trebuie să le cuprindă dosarul de transcriere, ce urmeaza a fi înaintat la instituția noastră, de către ofițerii de stare civilă:

  • cererea de transcriere adresată primarului localității în raza căreia își are domiciliul solicitantul (anexa 33 din Hotărârea nr. 64/201 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă);                             

  • certificatul sau extrasul de pe actul de deces emis de autoritățile din străinătate in onginal supralegalizat sau, după caz. apostilat conform convenției de la Haga;                                             

  • o fotocopie (xerocopie) a certificatului sau extrasul de deces emis de autoritățile străine

  • traducerea în limba română a certificatului, autentificată de un notar public din Romania sau solicitată misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul respectiv;

  • fotocopii (xerocopii) ale certificatului de naștere și de căsătorie ale persoanei decedate;

  • fotocopie (xerocopie) a actului de identitate a persoanei decedate; 

  • fotocopie (xerocopie) a actului de identitate a persoanei care solicită transcrierea certificatului de deces; 

  • declarație conform căreia nu s-a mai solicitat transcrierea/înscrierea certificatului de deces anexa 35 dm Hotărârea nr. 6 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă); 

  • timbru fiscal de 2 lei;                                                                        ..

  • referat, întocmit de ofițerul de stare civilă, cu rezultatul verificării efectuate;

  • adresă de înaintare, intocmită de ofițerul de stare civilă, către instituția noastră.